Universal Analytics končí!
Přejděte na Google Analytics 4
Od 1. července 2023 nebude Google dále používat Google Analytics, které možná znáte také pod označením Universal Analytics. Tento krok Google oficiálně komunikuje již od října 2020.
1. července 2023, Universal Analytics přestanou sbírat vaše data a měření bude nadále dostupné pouze v nových GA4.
Přejděte včas na GA4. Data z Universal Analytics jsou nepřenosná!
Google všem, kdo mají Universal Analytics Google v současné době vytváří nové profily v GA4.
Má to ale háček, pro plnohodnotné využití GA4 se to bez zásahu neobejde.
Jaké jsou hlavní rozdíly mezi Google Analytics 4 a Universal Analytics?
Google Analytics 4
-
Pokročilá analytika založená na událostech, jejich parametrech a signálech
-
Sledování vlastních událostí (definovaných uživatelem)
-
Lepší zpracování požadavků na váš web server
-
Uživatelsky přívětivější s jednoduššími přehledy
-
Měření napříč platformami, např. web i aplikace
-
Využívají AI k dopočítávání neměřitelných událostí
-
AI pracuje s tzv. signály, na kterých je GA4 založeno
Universal Analytics
Měření založené na návštěvách a zobrazeních stránek
Složité sledování událostí pomocí kategorií a štítků
Události striktně definované Googlem
Poměrně složité a rozvětvené přehledy dat
Umí sledovat pouze web nebo aplikaci
Proč tedy přejít na Google Analytics 4?
Google Analytics 4 jsou budoucností analytiky a poskytují mnoho nových příležitostí, jak měřit a vyhodnocovat návštěvnost na Vašem webu.
Původní Universal Analytics končí v červenci 2023 a vy tak nebudete moci sbírat nadále svá cenná data o Vaší návštěvnosti. Přechod na GA4 je tak vlastně nutností.
Google Analytics 4 Vám pomůže mnohem lépe pochopit chování uživatelů a jejich životní cyklus na Vašem webu. Event based analytika v GA4 není tolik náchylná na chybějící data. Pokud Vám tedy do dat nepřiteče nějaký event, tolik to nevadí. GA4 si zvládají data samy dopočítat (od určitého objemu návštěvnosti) a predikovat vývoj a chování návštěvnosti.
Už včera bylo pozdě, přejděte na GA4 s námi ještě dnes
Google Analytics 4 - základní nastavení
-
Implementace do webových stránek či e-shopu
-
Nastavení základních eventů (odchozí kliknutí, formuláře, kliknutí, scrollování, interní vyhledávání a další)
-
Nastavení retence dat
Google Analytics 4 - pokročilé nastavení
-
Implementace do webových stránek či e-shopu
-
Nastavení základních eventů (odchozí kliknutí, formuláře, kliknutí, scrollování, interní vyhledávání a další)
-
Nastavení retence dat
-
Spuštění Signálů
-
Tvorba vlastních publik, na která lze pak cílit v placených kampaních
-
Tvorba vlastních eventů
-
Implementace a nastavení ecommerce pro přehled o tržbách (pokud to technické řešení e-shopu alespoň z části umožňuje)
-
Nastavení eventu pro nákupní košíky
-
Nastavení eventů pro produktové kategorie
-
Nastavení eventů pro samotné produkty a jejich varianty
-
Nastavení nákupních eventů pro přehled v tržbách
-
Vložení a nastavení konverzních událostí
-
Implementace a nastavení v rámci Google Tag Manageru
-
Úprava přehledu v GA4 pro relevantní zobrazení dat o vašem projektu na míru
Google Analytics 4 - kompletní nastavení
-
Implementace do webových stránek či e-shopu
-
Nastavení základních eventů (odchozí kliknutí, formuláře, kliknutí, scrollování, interní vyhledávání a další)
-
Nastavení retence dat
-
Spuštění Signálů
-
Tvorba vlastních publik, na která lze pak cílit v placených kampaních
-
Tvorba vlastních eventů
-
Implementace a nastavení ecommerce pro přehled o tržbách (pokud to technické řešení e-shopu alespoň z části umožňuje)
-
Nastavení eventu pro nákupní košíky
-
Nastavení eventů pro produktové kategorie
-
Nastavení eventů pro samotné produkty a jejich varianty
-
Nastavení nákupních eventů pro přehled v tržbách
-
Vložení a nastavení konverzních událostí
-
Implementace a nastavení v rámci Google Tag Manageru
-
Úprava přehledu v GA4 pro relevantní zobrazení dat o vašem projektu na míru
-
Tvorba reportu na míru v Looker Studiu
-
Automatický reporting chyb Javascriptu a neexistujících stránek (404)




