Image

Case study: Vetexpert-shop.cz

VetExpert působí na globálním trhu s veterinárními produkty, firma pochází a operuje z Polska.
O zdraví a komfort domácích mazlíčků, a nejen jich, se stará více než 15 let.
Misí společnosti je podpořit každodenní rozhodování majitelů zvířat a veterinářů o péči a léčbě tak, aby každé zvíře skvěle vypadalo, cítilo se komfortně a žilo svůj nejlepší život.
Společnost VetExpert ve spolupráci s veterinárními experty vyvinula široké portfolio výrobků založených na vlastních formulích (nutraceutika, veterinární diety, hlavní potrava, kosmetika, management vůní a pachů, veterinární diagnostika).
Konceptem je vytváření produktů „VET EXPERT - Založeno na důkazech.
Ta garantuje viditelné výsledky podpořené vědeckými poznatky a důkazy. Své poznatky sdílí ve vědeckém časopisu „Veterinary Life“.
Česká dceřiná společnost této inovativní firmy vedené vědou se s námi rozhodla spolupracovat v roce 2022 na uvedení jejich přímého prodeje na našem trhu. Tím podpořit povědomí o své značce v České republice a to nejen mezi přímými uživateli, ale také mezi veterináři a dalšími prodejci veterinárních produktů.

Výsledky kampaně

4 miliony na tržbách
od začátku spolupráce

ads

540% nárůst tržeb
pod naší správou

ads

klesající PNO 30 % 
v posledním roce

Zadání a cíle spolupráce

VetExpert se rozhodl rozšířit svou působnost na český trh. Dostat se do povědomí českých veterinárních lékařů a majitelů domácích zvířat. Klient dodal e-shop na platformě Shoptet.cz. Prvním, co jsme řešili, bylo oslovení zákazníků přes kampaně na Facebooku. Začali jsme také se SEO.

Jako první fázi SEO jsme provedli analýzu klíčových slov, která se nám následně hodila i pro další práci, a analýzu stavu webových stránek. Z výsledků analýz jsme vytvořili plán,
podle kterého postupovat pro budování pozic a optimalizaci nákupního procesu.

Vzhledem k požadavku na rychlý růst obratu v rámci e-shopu jsme od dalších kroků SEO upustili a prostředky alokovali do PPC kampaní na Google.

samospráva

Výzvy aneb co před námi stálo za otázky

  • Úplně nové účty bez jakékoliv historie

  • Zcela nový e-shop bez pozic a historie

  • Neznámá značka na českém trhu

  • Budování povědomí o značce přes různé skupiny zákazníků

  • Žádná možnost porovnání

  • Vysoká konkurence na trhu

Řešení - jak se nám podařilo překonat výzvy, naplnit cíle

Telegraficky se podíváme na rok 2022. V přehledu tohoto roku se podíváme pouze na zásadní události.

2/2022 Facebook: Začali jsme testovat různé strategie a sbírat důležitá data.

Situace vyžadovala efektivní řešení. V akvizičních kampaních jsme vytvořili relevantní zájmová publika. Zaměřili jsme se na uživatele, kteří jevili zájem o veterinární potravu, potřeby a doplňky pro domácí mazlíčky. Toto segmentování nám dovolilo cílit na potenciální zákazníky a tím zvyšovat pravděpodobnost konverze.
Z dat o návštěvnících, kteří si prohlíželi produkty na e-shopu v posledních 7 dnech,
jsme vytvořili nové akviziční "lookalike" publikum. Tedy zaměřili jsme se na oslovení podobného publika, které interagovalo s e-shopem. Tato skupina uživatelů měla podobné chování a zájmy jako stávající zákazníci klienta. Tím jsme oslovili nové potenciální,
pro klienta relevantní zákazníky
.

3/2022 PPC: Spustili jsme v novém účtu úplně nový typ kampaně na Google Ads,
tj. Performance Max kampaň, která nahrazovala Chytré kampaně. Zaměřili jsme se na celé portfolio produktů. Kampaně vykazovaly rozporuplné výsledky. Tento risk tedy nezafungoval podle očekávání.

8/2022 PPC: Vrátili jsme se k postupům, které nám jsou vlastní. Rozhodli jsme se, že místo kampaně Maximální výkon (Performance Max), která nedoručovala stabilní výsledky, se musíme vrátit k osvědčené klasice. Spustili jsme tedy klasickou kampaň v Google Nákupech (PLA) bez rozdělení produktů. Výsledky byly viditelné. Chtěli jsme víc, proto jsme začali škálovat. To nám výsledky zlepšilo a návratnost kampaní se výrazně zvýšila a stabilizovala.

10/2022 Facebook: Díky dobrým výsledkům jsme se rozhodli pro odvážný krok - v raných začátcích kampaně Advantage+ využít její sílu. Kampaň Advantage+ je obdobná kampani Performance Max v Google Ads. Uložili jsme okruh uživatelů, kteří za posledních 30 dní nakoupili na e-shopu, a 10 % rozpočtu Advantage+ jsme alokovali do remarketingu. Tato kombinace nám umožnila efektivně oslovit relevantní zákazníky a zvýšit konverze na
e-shopu
.

12/2022 PPC: Většinu kampaní Google Ads jsme z důvodu nízkého výkonu zastavili. Na povědomí o značce jsme pracovali dál na jiných kanálech. Zůstala nám kampaň v Google Nákupech, ze které jsme se snažili získat maximum. Zaznamenali jsme každý měsíc nárůst
v počtu konverzí
 se zachováním návratnosti.

Shrnutí roku 2022 a nové cíle

Přelom roku pro nás znamenal vyhodnocení a stanovení nových cílů, rozpočtů a propagačních kanálů.

Cíl 2023: růst při snižování nákladů.

Cílem první poloviny roku 2023 bylo růst v oblasti B2B, která je v tomto segmentu silně ovlivněna B2C sektorem. Dalším cílem bylo optimalizovat a stabilizovat PNO.
Na začátku druhé poloviny roku 2023 jsme se začali bavit o tom, zda je možné vyrůst a dosáhnout na měsíční obrat e-shopu v řádech vyšších stovek tisíc korun, a to do konce roku. Tento plán byl smělý, hlavně s ohledem na kulminující vysokou inflaci, obavy z vývoje cen elektřiny a síly zimy. Pro tento cíl jsme navrhli strategii, která spočívala mimo jiné v návratu k SEO, rozšíření práce na sociálních sítích a budování instagramového profilu, práce se srovnávači zboží, PPC Seznam Sklik a mailing.

1/2023 PPC: Znovu jsme započali brandovou kampaň, opět to byl krok správným směrem. Zaregistrovali jsme obrovský nárůst konverzí a výrazné snížení PNO. A to primárně díky dobré práci s Facebookem, který pomohl v posílení brandu.


Facebook: Pro větší návratnost výkonnostních kampaní bylo klíčovým úspěchem implementování katalogových reklamních formátů s pomocí produktového XML feedu. Ten nám umožnil dynamicky generovat reklamy na základě aktuálního katalogu produktů. Jsme schopni rychle reagovat na změny v sortimentu a zajistit aktuálnost obsahu reklam. Využíváme též grafické bannery. Díky kombinaci obého zajišťujeme flexibilitu a možnost testovat různé přístupy k reklamním kampaním.

2/2023 PPC: Potenciál kampaní nám přišel nenaplněn i přes skvělé výsledky. Zahájili jsme Performance Max kampaně, které běžely souběžně s PLA kampaní. Tím jsme se chránili před velkými propady. Bohužel, k těm nakonec došlo i přes naše preventivní opatření. Zde se projevila jako klíčový prvek komunikace s klientem VetExpert. Vše jsme vysvětlili a doporučili pokračovat v tomto módu. Bylo nám vyhověno a my mohli pokračovat dál.

3/2023 Facebook: Pečlivé plánování obsahu na základě výzkumu a analýzy cílového publika pro sociální média byl základní krok. Vytvořili jsme podrobný dlouhodobý post plán, který obsahoval strategicky naplánované příspěvky. Tím jsme zajistili konzistentní
a kvalitní obsah
, který oslovuje a udržuje naši cílovou skupinu aktivní.
Individuální vizuální layout pro příspěvky oslovil oko zákazníků a komunikoval klíčové zprávy klienta.
Příspěvky byly jednoduše brandově identifikovatelné, staly se atraktivnější pro cílovou skupinu sledujících a začaly generovat více interakcí.
Začali jsme se bavit o zvýšení počtu sledujících na sociální síti Instagram. Tam jsme se rozhodli zvýšit jejich počet za pomoci pravidelných soutěží. Každý měsíc byla spouštěna soutěž, ve které uživatelé vyhrávali atraktivní produkty výměnou za sledování sociálních médií. Jedná se o úspěšnou strategii, která přinesla dobré výsledky.
Nasazení dynamického remarketingu a relokace kreditu z remarketingu kampaně Advantage+ byl další úspěšný krok. Dynamický remarketing dosáhl PNO 25 %.

4/2023 PPC: Březnový propad byl z pohledu naší spolupráce krátkodobý. V dalším měsíci
už běžela Performance Max kampaň s dobrými výsledky. Přidali jsme i další vyhledávací kampaně.
Testujeme propagaci na dalších kanálech jako je Sklik, Zboží.cz a Heureka. Tyto kanály průběžně rostou.
Daří se nám plnit stanovené cíle. Sbíráme data a ta po 2 měsíčním testu vyhodnocujeme
jako úspěšná, definujeme další kroky pro zařazení testovaných kanálů do běžného provozu.

8/2023 PPC: Výkonnostní kampaně byly rozšířeny o další vyhledávací kampaně.

Meta: Pracujeme na strategii pro Instagram, vytváříme plán příspěvků pro jasně definovanou komunikaci, stejně jako na Facebooku.

10/2023 PPC: Pracujeme na povědomí o brandu. Využíváme nové formáty kampaní jako je Demand Gen - propagace sezónních akcí (např. Black Friday, Vánoce). Zde využíváme různé formáty a sdělení bannerů a videí. K vánočním kampaním využíváme video kampaně pro budování brandu a poděkování stávajícím zákazníkům.

11/2023 PPC: Performance Max kampaň byla rozdělena dle výkonu produktů.

Celá druhá polovina roku byla zaměřena více brandově.
Přesto se podařilo díky nastavení výkonnostních kampaní zvýšit konverze o 40 %, hodnotu konverzí o 50,4 % a PNO udržet na stanovených 40 %.

Co se nám povedlo aneb trochu čísel
Celková čísla e-shopu

Cíl pro r. 2023: nárůst tržeb o 100 % oproti r. 2022, PNO 40 %

  • v 1. polovině 2023 o 252 % v tržbách a o 327,43 % v transakcích, PNO 30 %

  • celý rok 2023 nárůst o 540 % v transakcích i tržbách, PNO 39,35 %

  • totální čísla: celkový počet transakcí: 1880; tržby: téměř 2 miliony Kč

cíl

Google Ads

1.7.-31.12 2022 vs 1.1.-30.6.2023

  • konverze +641 %

  • hodnota konverzí +745 %

  • cena konverze -60,70 %

  • konverzní poměr +101 %

  • PNO -65 %, tj. PNO = 30 %

2023 - 1. polovina vs 2. polovina

  • konverze +40 %

  • hodnota konverze +50,4 %

  • míra interakce +131,4 %

  • PNO = 39,35 % 
    (včetně brandových kampaní)

2. pol 2022 vs 2. pol. 2023

  • konverze +937,7 %

  • hodnota konverzí +1 171,3 % 

  • cena konverze -47,94 %

  • PNO -57,51 %

Sklik

Celková čísla

  • konverze 122

  • hodnota konverzí stovky tisíc Kč

  • cena konverze 432,19 Kč    

  • PNO 43,15 %    

 

1.4.-15.7. 2023 vs 16.7.-31.12. 2023

 

  • konverze +376,5 %

  • hodnota konverzí +763 %

  • cena konverze -21 %

  • PNO -56,4 %

Recenze

Naše společnost se zabývá prodejem veterinárních přípravků, krmiv a veterinárních diet. Provozujeme vlastní eshop a potřebovali jsme pomoc s rozjezdem a nastavením komunikačních strategií směrem ke stávajícím i potenciálním klientům. Od společnosti WEBMIUM jsme očekávali odborné poradenství, profesionální know how a dlouhodobou podporu při dosahování našich cílů.

Jsem rád, že se naše očekávání naplnila a naše spolupráce se postupně transformovala do partnerství na společné cestě. Pravidelné schůzky pomáhají upravovat strategie na kvartální bázi a průběžné reporty nám umožňují kontrolu stavu dohodnutých aktivit a případné změny, pokud to situace vyžaduje. Podařilo se nám společně zlepšit povědomí o značce, vylepšit pozici našeho eshopu a průběžně zlepšovat naše výsledky. Stále je co zlepšovat a proto hodnotím průběžnou analýzu a návrhy řešení. Příjemným benefitem je i velmi přátelský přístup ke klientům a snaha o hledání cest k naplnění našich požadavků. Dalo by se říci, že jsme získali externí kolegy a přátele a vlastně i zákazníky pro naše produkty.

Společnost WEBMIUM mohu s klidným svědomím doporučit. Je to tým profesionálů a zároveň fajn parta lidí pro běh na dlouhou trať.

Fotografie klienta

ing. Jiří Vojtík
ředitel společnosti Vet Planet Czech Republic spol. s r.o.

I pro vás nalezneme řešení

Ozvěte se nám a vyřešíme co je potřeba

Podpora Přihlášení