Image

Jak jsme rozdmýchali Bioflame

O klientovi

Firma Bioflame provozuje tři eshopy, biokrb-levne.cz, obklad-levne.cz a vino-stojany.cz, každý s jinou cílovou skupinou a jinou sezónností. Poptávka a vytížení týmu jsou tak rovnoměrně rozloženy do celého roku.

Situace

Spolupráci s klientem jsme navázali v době, kdy v prvním pololetí zaznamenal výrazné propady oproti uplynulému roku. Dohodli jsme se na marketingovém plánu, v němž budeme v rámci jednoho rozpočtu spravovat všechny eshopy s různou intenzitou podle sezónnosti.

Pro klienta bylo důležité, že výkonnostní kampaně pro celou ČR bude mít na starosti jediná agentura.

Po převzetí účtů jsme pro všechny tři eshopy vytvořili nové strategie a rozšířili kanály, na kterých budeme produkty propagovat. Konkrétně jsme se rozhodli pro Google, Facebook a Pinterest. Pro zvýšení konverzního poměru eshopu (aby se větší procento jeho návštěvníků změnilo na zákazníky) jsme také klientovi doporučili jeho optimalizaci.

Biokrb-levne.cz

Výsledky:

  • 195 % nárůst tržeb
  • 207 % nárůst počtu objednávek
  • Konverzní poměr o 27 % lepší

Jak to probíhalo:

Už během prvních dvou měsíců jsme zaznamenali výrazný nárůst ve všech sledovaných metrikách. Hned druhý měsíc jsme se dostali v celkových tržbách výrazně přes 1,5 mil Kč. A každý další měsíc do konce roku jsme se drželi okolo jednoho a čtvrt milionu. Nárůst to byl nejen meziměsíční, ale i meziroční.

  • Za první půlrok naší práce na tomto eshopu se nám podařilo zvýšit tržby o 195 %, počet objednávek o 207 % a konverzní poměr o 27 %.

Výsledky v placené propagaci na Google byly ještě lepší a právě tento kanál ovlivnil celkové výsledku eshopu nejvíce.

  • Google Ads si připsaly 40 % celkových tržeb a jednalo se o nejsilnější prodejní kanál

Spolu s Ads jsme pro klienta spustili i správu Facebookových účtů. I v tomto zdroji jsme zaznamenali okamžitý nárůst všech důležitých metrik.

  • V prvním měsíci jsme se z jedné objednávky dostali na 11 a v následujících měsících jsme se okolo 10 objednávek měsíčně drželi téměř pokaždé.
  • Konverze jsme zvýšili o 470 % a jejich hodnotu o 480 %. Konkrétně tedy z 38 tis. Kč na 220 tis. Kč.

Obklad-levne.cz

Výsledky:

  • Nárůst FB konverzí o 163 %
  • Nárůst hodnoty konverzí z FB o 147 %
  • Nárůst Google Ads konverzí o 53 %

Jak to probíhalo:

U tohoto eshopu byla potřeba vyrovnat se s propadem na srovnávačích zboží. Vymysleli jsme marketingovou strategii a pustili se do propagace na Google Ads a Facebooku. Opět se nám zadařilo a zejména pomocí Google Ads jsme téměř vymazali ztrátu tržeb, které přinášely právě srovnávače zboží. Celkové výsledky eshopu byli tedy o jednotky procent nižší, ale námi spravované platformy zaznamenaly opět výrazný nárůst.

Google Ads

  • Konverze jsme navýšili o 53 % a jejich hodnotu o 45 %. V průměru hodnota konverzí dosahovala přes 105 tis. Kč
  • Kvůli dorovnání ztrát ze srovnávačů jsme mírně navýšili investici do Google. Návratnost kampaní se sice mírně zhoršila, ale stále jsme zachovali rozumný podíl nákladů na obratu (PNO), který v průměru dosahoval 16,4 %

Facebook

Převzetím facebookových účtů jsme i na tomto e shopu odstartovali rychlý růst. Zvýšili jsme dosahy, návštěvnost, ale hlavně tržby a konverze.

  • Nárůst byl v hodnotě konverzí 147 % mezi obdobími, a 318 % meziročně. Konkrétně jsme za půl roku správy přinesli eshopu téměř půl milionu korun z facebookových kampaní.

Vino-stojany.cz

Výsledky:

  • Meziroční nárůst konverzí o 68 %
  • Snížení PNO o 22 %
  • Narůst FB konverzí o 82 % a jejich hodnota o 110 %

Jak to probíhalo:

Jedná se o menší eshop z těchto tří. I pro něj jsme přebrali správu Google Ads a Facebookových kampaní. Naší strategií jsme opět dosáhli nárůstu ve všech sledovaných metrikách. V tomto případě běžel eshop před naším převzetím stabilně a nedocházelo k žádným výkyvům výkonnosti.

Už čtyři měsíce po našem převzetí zaznamenal eshop nejvyšší tržby v roce a měsíc na to jsme transakce ještě o kousek navýšili. Z průměrných 40 objednávek měsíčně jsme dosáhli až na 88 objednávek za jeden měsíc.

Google Ads

Výsledky jsme opět náležitě nastartovali. Půlrok spolupráce s námi dopadl tentokrát takto:

  • Počet konverzí vzrostl o 45 % mezi obdobími a o 40 % mezi lety 2022 a 2021
  • Hodnota konverzí mezi obdobími vzrostla o téměř 50 % a meziročně dokonce o 68 %
  • Rovněž jsme zvýšili konverzí poměr o 45 % mezi lety i obdobím na hodnotu 2,79 %
  • Tento nárůst jsme zaznamenali i přes pokles ceny za konverzi a PNO
    • Cena za konverzi klesla meziročně o 6 %

    • PNO meziročně klesl dokonce o 22 %

Facebook

Zde se tak závratný nárůst nekonal, ale i tak se nám podařilo konverze i jejich hodnotu zdvojnásobit. Bohužel, stále jsme zaznamenávali pouze jednotky objednávek měsíčně a nižší tisíce tržeb.

  • Za půl roku spolupráce nárůst konverzí o 82 %
  • Za stejné období nárůst hodnoty konverzí o 110 %,

Jak probíhala spolupráce

Výsledky už znáte, pojďme se tedy podívat, jak spolupráce vypadala:

Pravidelně jsme se s klientem potkávali a společně konzultovali směr a vývoj. V rámci jednoho paušálu jsme spravovali 3 eshopy a dle sezónnosti jsme mezi ně co nejefektivněji rozdělili své síly. Vymezili jsme si hřiště, na kterém se můžeme pohybovat

  • PNO (podíl nákladů na obratu - viz výše)
  • Výše investice do kreditu a kdy je možné limit překročit
  • Hlavní produkty k prodeji
  • a další
Podpora Přihlášení